Blog

Taggen op Facebook? Laat maar, het levert je minder op

Facebook voegt weer een nieuwe wijziging aan het algoritme voor de news feed, het nieuwsoverzicht, toe. Engagement bait (o.a. tag-acties, share-acties) zullen niet meer leiden tot een groter bereik. Wat is engagement bait?  Er zijn verschillende manieren om gebruikers aan te sporen te reageren: mensen oproepen hun vrienden te taggen (“ken jij iemand die…”) mensen…

Negatieve reacties op Facebook? 5 tips

Het is niet iedereen gegeven om op een redelijke manier ongenoegen over een product of dienst te uiten. Eerst tot 10 tellen lukt vaak niet. Makkelijker is het om verhitte emoties los te laten op het toetsenbord. Hoe reageer je daarop? Agressie of boosheid in reacties Een SCHREEUWEND iemand tussen de reacties. Een tekst voorzien van te veel…

Facebookverandering: het moet écht zijn

Facebook gaat, na een algoritme-update van 31 januari 2017, meer voorrang geven aan authentieke berichtgeving in het nieuwsoverzicht. Hiermee wil Facebook het verspreiden van ‘nep nieuws’ indammen. “Authentieke communicatie is wat mensen het meest aanspreekt. Die moet écht zijn, niet misleidend, sensatiebelust of spam”. Hoe Facebook dat alles checkt zullen we nooit weten, maar een van…